فرانسه؛ بازداشت مربی ۷۱ساله یوگا به‌ اتهام آزارجنسی شاگردانش

بازداشت مربی ۷۱ساله یوگا به‌ اتهام آزارجنسی

بازداشت مربی ۷۱ساله یوگا ؛ پلیس فرانسه روز سه‌شنبه ۲۸ نوامبر (۷ آذر) یک مربی رومانیایی ۷۱ ساله یوگا را به اتهام آزار جنسی شاگردانش، در حومه پاریس دستگیر کرد. او پیش‌تر به‌طور غیابی در رومانی به شش سال زندان محکوم شده بود.

پلیس فرانسه سه شنبه ۲۸ نوامبر (۷ آذر) “گریگوریان بیولارو”، رهبر “فرقه چند ملیتی یوگا ” و ۴۰ مظنون دیگر را به اتهام آزار جنسی شاگردان این فرقه دستگیر کرد. این عملیات در محل “فدراسیون آتمن یوگا” در حومه پاریس انجام شد.

در جریان دستگیری بیولارو، ۲۶ زن نیز آزاد شدند که به گفته پلیس در فضاهایی بسیار کوچک و غیربهداشتی، تحت مدیریت بیولارو زندانی بودند.

این گروه که توسط بیولارو تأسیس شده، در حدود ۳۰ کشور جهان تحت نام‌های مختلف از جمله “آتمن” یا “یوگا اینتگرال” فعال است. کلاس‌های یوگای او در ارتباط با “یوگای تانتریک” و رهایی شهوانی بوده اما بر اساس شواهد پلیس فرانسه، “زنان زیادی در این دوره‌ها مجبور بودند از طریق دستکاری ذهنی، نیازهای جنسی بیولارو را برآورده کنند. ”

اجبار به گرفتن فیلم

بیولارو همچنین مظنون است که “زنان را مجبور کرده بر خلاف میلشان در فیلم‌های پورنوگرافی شرکت کرده و درآمده حاصل از آن را به او بدهند.”

به گفته مقامات فرانسوی، “این مربی یوگا به قاچاق انسان، آدم‌ربایی و سوء استفاده سازمان‌یافته از دیگران متهم است.” پیش‌تر نیز پلیس بین‌المللی (اینترپل) بنا بر شکایت مقامات فنلاند، اطلاعیه‌ای برای دستگیری بیولارو به اتهام قاچاق انسان صادر کرده بود.

در صورت مجرم شناخته‌شدن در دادگاه فرانسه، بیولارو ممکن است به ۳۰ سال زندان محکوم شود.

آغاز یوگا از جوانی

گریگوریان بیولارو در جوانی یوگا را آغاز کرد، زمانی‌که این کار در سرزمین مادری‌اش قدغن بود. در سال ۱۹۹۰ او مدرسه یوگای خود را در رومانی تأسیس و شروع به آموزش تکنیک‌های مدیتیشن با هدف رسیدن به “رضایت جنسی” کرد. او بعداً به سوئد رفت و در ابتدا پناهندگی سیاسی و سپس تابعیت سوئدی دریافت نمود. در این میان اتهامات علیه او افزایش یافت.

او در سال ۲۰۱۳ به دلیل داشتن رابطه جنسی با افراد زیر سن قانونی و تجاوز به یک خردسال، به طور غیابی در رومانی به شش سال زندان محکوم شد. سه سال بعد در پاریس دستگیر و به رومانی تحویل داده شد، اما پس از مدت کوتاهی از زندان گریخت.

انجمن بین‌المللی یوگا عضویت او و فرقه‌اش را در سال ۲۰۰۸ لغو کرد. دلیل آن این بود که بیولارو از یوگا “به عنوان پوششی برای اعمال غیرقانونی” استفاده می‌کرد.

بازداشت مربی ۷۱ساله یوگا

پیشنهادات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر