خبرگرافی | رونمایی از کتابِ «حقیقت یوگا»

حقیقت یوگا 1

حقیقت یوگا ؛ به گزارش کانون آسیب شناسی یوگا در حاشیه نشست تخصّصی بررسی حقیقت یوگا و مدیتیشن که توسّط موسسه راهبردی حق پژوهی مشهد برگزار شد. از کتابِ «حقیقتِ یوگا» نوشته حمیدرضا مظاهری‌سیف، رئیس پژوهشکده مطالعات معنوی رونمایی شد.

همزمان با ۲۱ ژوئن، روز جهانی یوگا، به همّت موسسه راهبردی حق پژوهی و با همکاری دانشگاه آزاد واحد خراسان رضوی، این نشست تخصّصی در مرکز فرهنگی رفاهی دانشگاه آزاد مشهد برگزار شد. در این نشست که توسّط گروه علمی نقد معنویت‌های نوپدید موسسه راهبردی حق پژوهی و با شرکت جمعی از دغدغه‌مندان و صاحب‌نظران این حوزه برگزار شد. شرکت‌کنندگان حضوری و مجازی با سرفصل‌های متنوّعی در این حوزه آشنا شدند. در جلسه اوّل، تاریخچه، تعریف اصطلاحات و اهداف یوگا توسّط استاد مظاهری سیف بررسی و ارائه شد. بخش دوّم نشست به ورزش انگاری یوگا پرداخته شد. بخش ویژه نشست در نوبت صبح، رونمایی از کتاب «حقیقت یوگا» اثر استاد مظاهری‌سیف، رئیس پژوهشکده مطالعات معنوی بود.

در جلسه سوّم و چهارم در نوبت عصر، آموزه‌های یوگا و مدیتیشن و جریان شناسی یوگا در ایران تحلیل و بررسی شد. همچنین پرسش‌های شرکت‌کنندگان حضوری و مجازی در پایان هر جلسه توسّط دبیر علمی نشست حجّت‌الاسلام ظریف ارائه و توسّط سخنران نشست، استاد مظاهری‌سیف پاسخ داده شد. رونمایی از مجموعه‌ی سه کلیپ با همین عنوان از دیگر برنامه‌های این نشست تخصصی بود.

کتاب فوق با نگاهی تحلیلی و پژوهش محور در حوزه‌ی این پدیده ی به ظاهر ورزش، نگارش شده است. که مطمئنا برای علاقه‌مندان این حوزه و عموم مردم که در سایه غفلت نهادهای مربوطه، در معرض تبلیغات و ابزار فروش کالاهای یوگا هستند، قابل توجه خواهد بود.

حقیقت یوگا 1

حقیقت یوگا 1

پیشنهادات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر