Selling Yoga

Selling Yoga ؛ آندریا جین یوگای مدرن را از منظر جامعه‌شناختی بررسی کرد و در کتاب «فروش یوگا» یافته‌هایش را بیان کرد. این کتاب با گزارشی از سبک‌های یوگای پیشامدرن آغاز می‌شود. سپس نقش یوگا را به‌عنوان ضد فرهنگ غربی و رابطۀ آن با فرهنگ مصرفی را بررسی می‌کند. او با موردپژوهی سبک‌های مدرن یوگا نشان می‌دهد که آن‌ها مشغول برندسازی و تجاری‌سازی یوگا هستند. یوگای مدرن از طریق دین عصر جدید ، روانشناسی، علوم ورزشی، پزشکی، عکاسی، و صنعت مد به شکل‌های گوناگون بازنمایی می‌شود. جین بیان می‌کند که آساناها در ارتباط هندی‌ها با آمریکایی‌ها و اروپایی‌های علاقه‌مند به سلامتی و تناسب اندام برجسته شدند. به‌طور خلاصه، جین می‌نویسد: «سیستم‌های یوگای مدرن… شباهت کمی به سیستم‌های یوگای پیش از خود دارند؛ زیرا هر کدام مختص زمینه‌های اجتماعی خود هستند.» یوگای مدرن در رابطه با نیازها، علایق، پندارها و سبک زندگی انسان مدرن غربی شکل گرفته است. جین، هم به جنبۀ بدنی و هم به جنبۀ معنوی یوگای مدرن توجه می‌کند و رابطۀ آن با دین عصر جدید را در نظر می‌گیرد و به‌طورکلی یوگا را با همۀ ابعادش هماهنگ‌شده با جامعۀ مصرفی و منافع بازار نشان می‌دهد.

جهت دریافت فایل کامل کتاب اینجا را کلیک کنید. Selling Yoga

پیشنهادات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر