عربستان سعودی یوگا را یک ورزش رسمی اعلام کرد

عربستان سعودی یوگا

عربستان سعودی/ به گزارش کانون آسیب شناسی یوگا، به نقل از کانون آسیب‌شناسی یوگا. وزارت تجارت عربستان سعودی با انتشار بیانیه ای در زمینه فعالیت های مجاز تجاری در زمینه فعالیت های ورزشی. یوگا را به عنوان یکی از فعالیت های مجاز تجاری جدید اعلام کرد.

نوف مروی (Nouf Marwaai) یکی از اولین زنان عربستانی است. که کلاس هایی را در زمینه آموزش  یوگا به زنان عربستانی در جده آغاز نموده است.

وی می گوید: یوگا در عربستان به عنوان عملی در جهت انحراف از دین شناخته می‌شود و زنان عربستانی با انجام این ورزش با اتهام خیانت به دین مواجه هستند.

وی پیش از این نیز با راه اندازی مرکزی با عنوان بنیاد  یوگای عرب Arab Yoga Foundation فعالیت هایی را در این زمینه در کشور هند، آمریکا و انگلیس آغاز کرده بود.

این اقدام عربستان سعودی، همچون اقدامات پیشین آنان همچون آزادی رانندگی زنان و جواز حضور آنان در ورزشگاه ها در راستای سیاست های جدید سران رژیم سعودی در جهت حرکت به سمت نظام لیبرالیستی است که در سند 2030 عربستان تدوین شده است.

ناظران بر این باورند که مقامات سعودی تمام تلاش خود را برای گسترش یوگا در پادشاهی به کار میبرند. تا اهداف پنهانی مبتنی بر معرفی آیینهایی با ریشه های شرک آمیز به جامعه مسلمانان عرب را برآورده کنند. و وسایل بیشتری را برای اختلاط بین دو جنس با لباسهایی بدن نما فراهم کنند.

جدیت موضوع نه تنها با ایجاد کمیته یوگا به عنوان یک نوع ورزش مرتبط است. بلکه تلاش برای گسترش فرهنگی آن در جامعه و ترویج آن به عنوان وسیله ای برای درمان و آسایش روانی است.

پیشنهادات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر