سریال محکومین و تبلیغ یوگا در رسانه ملی

سریال محکومین و تبلیغ یوگا

سریال محکومین و تبلیغ یوگا / کانون آسیب شناسی یوگا؛ سریال محکومین نام یک مجموعه تلویزیونی ایرانی به تهیه‌ کنندگی بهروز مفیداست. کارگردانی حسین قناعت و سید جمال سید حاتمی و نویسندگی محمد عبدی است که در سال ۱۳۹۶ تولید شده‌ است.

یوگا، راه حل؟!

 این سریال اپیزودیک در قسمت بیست و دوم خود یوگا را به عنوان راه حلی موثر برای حل اختلافات زناشویی معرفی کرد.

در این قسمت، ماجرای یک خانواده بیان می شود که دعوای والدین تاثیرات نامطلوبی بر فرزند آنان گذاشت. پس از مداخله اورژانس اجتماعی، والدین به دادگاه احضار شده و شرکت در کلاس های یوگا به عنوان راهکاری برای بازگشت آرامش به طرفین پیشنهاد می شود. پس از شرکت والدین در کلاس یوگا، مخاطب شاهد بهبود روابط والدین و در نهایت شکل گیری یک خانواده شاد و آرام است.

حقیقت یوگا

خیلی از افرادی که وارد باشگاه یوگا می‌شوند. ابتدا به قصد انجام یک ورزش ذهنی و بدنی شروع به انجام یوگا می‌کنند. و قصدشان رسیدن به تناسب اندام، شادابی جسمی و روحی و کسب آرامش است. اما کم‌کم با ابعاد معنوی یوگا آشنا می‌شوند. و یوگا برای آن‌ها از ورزش شروع و به معنویت و عرفان ختم می‌شود. کتاب «ودا»ها، کتاب مقدس هندوها است؛ یوگا به این کتاب باور دارد، همچنین بحث تناسخ، قانون کَرمَه یا کارما و … که مباحث مکتبی هندوها است، در یوگا وجود دارد.

تعداد زیادی از افرادی که در ایران یوگا کار می‌کنند، بعد از مدتی کتاب‌های عرفانی یوگا را هم مطالعه می‌کنند و برخی به کشور هند سفر کرده و دوره‌های تکمیلی مربی‌گری یوگا را در آنجا می‌گذرانند. آن‌گاه به ایران برگشته و همان مطالب را در ایران ترویج می‌دهند.

معادله خیلی ساده است. یوگا یک ظاهر و یک باطنی دارد. ظاهر یوگا، ورزش و سلامتی است و باطن یوگا، مکتب عرفانی-باستانی هندی است. باید توجه داشت که مسئولان و مربیان یوگا، به اسم ورزش و با پوشش سلامتی، مخاطبان خود را فریب ندهند. و گرفتار یک مکتب عرفانی هندی نسازند./سریال محکومین و تبلیغ یوگا

پیشنهادات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر