برگزاری یوگا در اجلاس داووس

یوگا در اجلاس داووس

یوگا در اجلاس داووس / به گزارش جمن نیوز به نقل از فایننشیال اکسپرس، اجلاس اقتصادی داووس. یکی از مهم ترین گردهمایی های سیاسی-اقتصادی جهان است. هر ساله در داووس سوئیس برگزار می شود. امسال به پیشنهاد نارندرا مودی نخست وزیر هند، کلاس های آموزش یوگا توسط دو مربی هندی برای شرکت کنندگان در حاشیه این اجلاس برگزار شد.

هند در اجلاس

رامش آبشیشک یکی از دیپلمات های همراه هیات هندی در این اجلاس گفت: ما در این اجلاس به نمایش دستاوردهای هند و همچنین فرهنگ خود که در غذاها و یوگا نهفته است خواهیم پرداخت. ما در حال ارائه تسهیلاتی برای انجام یوگا در کوه های آلپ هستیم.

هند تلاش می کند در رقابت با همسایه بزرگ خود یعنی چین، هم در ابعاد اقتصادی و هم در حوزه دیپلماسی عمومی و قدرت نرم با ارتقاء توانمندی های خود به ایجاد یک تعادل منطقه ایی دست بزند.

یوگا به علت وجود باورهای سلطه پذیرانه در آن، همواره مورد حمایت سردمداران نظام سلطه بوده است.

درباره یوگا

خیلی از افرادی که وارد باشگاه یوگا می‌شوند. ابتدا به قصد انجام یک ورزش ذهنی و بدنی شروع به انجام یوگا می‌کنند. قصدشان رسیدن به تناسب اندام، شادابی جسمی و روحی و کسب آرامش است. اما کم‌کم با ابعاد معنوی یوگا آشنا می‌شوند. و یوگا برای آن‌ها از ورزش شروع و به معنویت و عرفان ختم می‌شود. کتاب «ودا»ها، کتاب مقدس هندوها است؛ یوگا به این کتاب باور دارد، همچنین بحث تناسخ، قانون کَرمَه یا کارما و … که مباحث مکتبی هندوها است، در یوگا وجود دارد. تعداد زیادی از افرادی که در ایران یوگا کار می‌کنند، بعد از مدتی کتاب‌های عرفانی یوگا را هم مطالعه می‌کنند و برخی به کشور هند سفر کرده و دوره‌های تکمیلی مربی‌گری یوگا را در آنجا می‌گذرانند؛ آن‌گاه به ایران برگشته و همان مطالب را در ایران ترویج می‌دهند.

معادله خیلی ساده است. یوگا یک ظاهر و یک باطنی دارد. ظاهر یوگا، ورزش و سلامتی است و باطن یوگا، مکتب عرفانی-باستانی هندی است. باید توجه داشت که مسئولان و مربیان یوگا، به اسم ورزش و با پوشش سلامتی، مخاطبان خود را فریب ندهند و گرفتار یک مکتب عرفانی هندی نسازند/ یوگا در اجلاس داووس

پیشنهادات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر