ریشه های یوگا / ROOTS OF YOGA

ریشه های یوگا ؛ این کتاب مجموعه‌ای از ترجمه‌های بیش از صد متن اصلی یوگا است که توسط جیمز مالینسون و مارک سینگلتون گردآوری شده است. این متن ها عمدتاً به زبان سانسکریت، تبتی، عربی، فارسی، بنگالی، تامیل، پالی، کشمیری، و اشکال اولیه مراتی و هندی بوده اند. در یازده فصل ماهیت یوگا و شیوه های سنتی، نظریه ها و زمینه های یوگا را پوشش می دهند.

بخش های کتاب

این کتاب دارای یک مقدمه اصلی است که تاریخچه یوگا و دانش یوگا را خلاصه می کند. هر فصل مقدمه و یادداشت های متنی کوتاه تری دارد. منابع مهم یوگا از وداهای مربوط به 1500 قبل از میلاد، تا منابع قرن 19 در این اثر گردآمده است. این کتاب مدلهای مختلف یوگا را در قالب سیستم‌های چهارگانه، پنج‌گانه، شش‌گانه، هفت‌گانه و پانزده‌گانه؛ و همچنین چندین سیستم هشت‌گانه از جمله پاتانجلی یوگا را معرفی کرده است. در کتاب ریشه های یوگا یک واژه نامه، فهرست های ادبیات اولیه و ثانویه، یادداشت ها، و یک نمایه وجود دارد. ویراستاران خاطرنشان می کنند که حداقل یک تناقض ظاهری در توصیف این منابع اصیل از یوگا وجود دارد. زیرا “یوگا” هم کل فرآیند و هم هدف یا نقطه پایانی (سامادی) این فرآیند است.

ریشه های یوگا

کتاب ریشه های یوگا مورد استقبال داوران این اثر، دانشگاهیان و معلمان یوگا قرار گرفت. در میان دانشگاهیان، نیل سیمز، در وبلاگ فلسفه هند، این کتاب را علمی می‌خواند و می‌نویسد. ویراستاران (جیمز مالینسون و مارک سینگلتون) «کار تحسین‌برانگیزی را انجام داده اند. اجازه دهید متن ها خودشان صحبت کنند. آنها هیچ اشاره جانبدارانه ای یا حتی دیدگاه ترجیحی ارائه نداده اند.» الکسیس ساندرسون، هند شناس، می نویسد که این کتاب مجموعه بی سابقه ای از منابع و همراهی ضروری برای همه علاقه مندان خواهد بود.
در میان معلمان یوگا، متیو رمسکی، با بررسی این کتاب در مجله یوگا، به «منابع بی‌پایان متنوع» کتاب اشاره می‌کند. شامل «ترجمه‌های انتقادی جدید بیش از 100 متن کمتر شناخته شده یوگا مربوط به 1000 سال قبل از میلاد تا قرن 19 است و با تفسیری روشن و ثابت به هم پیوند خورده است».

او بیان می‌کند که ترجمه‌ها «منابع موجود را برای تمرین‌کنندگان روزمره منفجر (به شدت باز) می‌کند» و «این تصور را که یوگا هر چیزی است که هر کسی تا به حال با آن موافقت کرده است یا اینکه همه را به یک مکان می‌آورد، غرق می‌کند». ممکن است “به بهترین کتاب در فهرست خواندن هر معلم یوگا در جهان انگلیسی زبان تبدیل شود. آدریان مونوز، هند شناس، می نویسد که این کتاب، بر اساس تحقیقات طولانی و دانش چندین زبان هندی، به عنوان یک کتاب درسی اساسی و ماندگار است که به جنبه های فیزیکی یوگا محدود نمی شود.

بررسی کتاب

برایان کوپر، با بررسی این کتاب خاطرنشان می کند که نویسندگان آن بیش از 100 منبع اصلی را “با اهمیت کلیدی” برای درک تاریخچه یوگا در دسترس قرار داده اند. کوپر خاطرنشان می کند که تجربه خواندن چنین مجموعه ای از گزیده ها کاملاً بر خلاف تجربه مرور یک متن کامل است و مطالب را بسیار در دسترس تر می کند. او این کتاب را “منبع باورنکردنی” می نامد، که مجموعه “عظیم و پیچیده” دانش و تمرین یوگا را به تصویر می کشد، و نشان می دهد که “یوگا یک شی تاریخی ایستا نیست، بلکه شکلی پویا، در هم تنیده و در حال تکامل است.

جهت دریافت فایل کامل کتاب اینجا را کلیک کنید.

پیشنهادات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر