علم مقدس سری سوامی یوکتشوار گری (1855)

علم مقدس ؛ سری یوکتشوار گری (1855) یک یوگی هندی است، که در شکل گیری یوگای مدرن نقش مهمی داشته است. پدر او زمین‌دار و کشاورز بود. او در جوانی پدرش را از دست داد و مسئولیت زمین‌های خانواده را به عهده گرفت. بااین‌حال، در کالج مبلغان مسیحی سریرامپور تحصیلاتش را ادامه داد و سپس دو سال در کالج پزشکی کلکته درس خواند.
او در سال 1884 مجذوب فردی به نام لهیری شد، که ادعاهای معنوی عجیبی داشت. از جمله این که می گفت در هیمالیا با یک یوگی به نام باباجی ملاقات کرده که بیش از 2000 سال سن دارد و از او آموزش هایی را دریافت کرده است. لهیری که سابقه ای در علوم ودایی و ریاضت های مرسوم نداشت، پس از این ملاقات مدعی شد که مراتبی معنوی پیدا کرده است. یوکتشوار به لهیری پیوست و در سال 1894، درحالی‌که در گردهمایی کومباملا در الله‌آباد حضور داشت، مدعی شد که او هم توانسته باباجی را ملاقات کند. و باباجی از او خواسته که کتابی بنویسد و در آن متون مقدس هندو و انجیل را مقایسه کند. کتشوار کتاب درخواستی را در سال 1894 تکمیل کرد و آن را کایوالیا درسانم یا علم مقدس نامگذاری کرد.
یوکتشوار کوشید جیوتیشا (طالع‌بینی هندی)، بهاگاواد گیتا و اوپانیشادها را فرابگیرد. او هم مثل استادش لهیری بر خلاف سنت یوگی همسر اختیار کرد و خانه و زندگی داشت. همچنین ادعا کرد باباجی عنوان «سوامی» را که یکی از عناوین معنوی بسیار ارزشمند است به وی اعطا کرده است.

جهت دانلود فایل کتاب اینجا کلیک کنید

پیشنهادات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر