Selling Yoga ؛ آندریا جین یوگای مدرن را از منظر جامعهشناختی بررسی کرد و در کتاب «فروش یوگا» یافتههایش را بیان کرد. این کتاب با گزارشی از سبکهای یوگای پیشامدرن آغاز میشود. سپس نقش یوگا را بهعنوان ضد فرهنگ غربی و رابطۀ آن با فرهنگ مصرفی را بررسی میکند. او با موردپژوهی سبکهای مدرن یوگا نشان میدهد که آنها مشغول برندسازی و تجاریسازی یوگا هستند. یوگای مدرن از طریق دین عصر جدید ، روانشناسی، علوم ورزشی، پزشکی، عکاسی، و صنعت مد به شکلهای گوناگون بازنمایی میشود. جین بیان میکند که آساناها در ارتباط هندیها با آمریکاییها و اروپاییهای علاقهمند به سلامتی و تناسب اندام برجسته شدند. بهطور خلاصه، جین مینویسد: «سیستمهای یوگای مدرن… شباهت کمی به سیستمهای یوگای پیش از خود دارند؛ زیرا هر کدام مختص زمینههای اجتماعی خود هستند.» یوگای مدرن در رابطه با نیازها، علایق، پندارها و سبک زندگی انسان مدرن غربی شکل گرفته است. جین، هم به جنبۀ بدنی و هم به جنبۀ معنوی یوگای مدرن توجه میکند و رابطۀ آن با دین عصر جدید را در نظر میگیرد و بهطورکلی یوگا را با همۀ ابعادش هماهنگشده با جامعۀ مصرفی و منافع بازار نشان میدهد.
جهت دریافت فایل کامل کتاب اینجا را کلیک کنید. Selling Yoga