بیکرام چودری و مستندی که وی را به فضاحت کشاند

بیکرام چودری

به گزارش بهداشت معنوی، بیکرام چودری، یک استاد یوگای آمریکایی/هندی‌تبار و موسس یوگای موسوم به سبک «بیکرام یوگا» به شمار آمده که طی پنج دهه تبدیل به استادی به اصطلاح معنوی با صدها میلیون طرفدار و مرید و صاحب ده‌ها میلیون دلار ثروت و زندگی مجلل با کلکسیون ماشین‌های لوکس و… شد. تا سال ۲۰۰۶ بیش از ۱۶۰۰ استودیوی «بیکرام» در دستکم ۴۰ کشور جهان وجود داشت.

اما وقتی نتفلیکس (از مهم‌ترین رسانه‌های پخش آنلاین فیلم و سریال) مستندی درباره او ساخت، قصر بیکرام چودری کاملا فروریخت و میلیون‌ها نفر داستان تلخ رفتار او را با شاگردانش شنیدند و دیدند، یک بار دیگر پشت پرده این‌گونه محافل تحت عنوان ورزش و خودسازی افشاء شد.

داستان مستند نتفلیکس چهره‌ای را روایت کرد که اساسا یوگا را در آمریکای شمالی و سپس در سراسر جهان محبوب ساخت. یک مهاجر هندی که در بورلی هیلز ساکن شد. او در کلاس‌هایش فقط یک لباس زیر بسیار کوچک بر تن و یک ساعت رولکس بر دست داشت و دیگر هیچ. بیکرام چودری چنان محبوب شد که طرفدارانش بر سر او قسم می‌خوردند.

اما امپراتوری او با شجاعت دختران جوانی که جلو آمدند و از رفتارهای او در پشت صحنه کلاس‌های یوگا پرده برداشتند در مدت کوتاهی فرو ریخت. نتفلیکس در این مستند با قربانیان و نزدیکان و شاگردان «بیکرام چودری» مصاحبه کرده و با تصاویر متعددی که از آرشیوها در اختیار گرفته چهره متجاوزی با صدها میلیون طرفدار را آشکار نمود.

افسانه بیکرام چودری پایان یافت و از امپراتوری او دیگر نشانی نیست اما امروز چودری و چودری‌ها هنوز کلاس‌های آموزش یوگا و تربیت مربی آن را در ایالات متحده و خارج از آن برگزار می‌کنند، از جمله کشور ما که -در خوش‌بینانه‌ترین نگاه- با بی‌تفاوتی و تسامح مسئولین مربوطه سعی دارد خیل علاقه‌مندان این آیین را در حیطه‌های مختلف به انحراف بکشانند.

لازم به ذکر است یوگا، سلسله اعمالی برگرفته از آموزه‌های فرقه صهیونی کابالاست که برای اولین بار در دهه ۱۳۳۰ توسط فراماسونری به نام مجید موقر از جمعیتی موسوم به «تسلیح اخلاقی» وارد ایران شد. اساس این سلسله اعمال بر خالی کردن ذهن از تفکر و اندیشه و سوق دادن افراد به سمت پوچی و سپس در اختیار گرفتن اذهان آنها براساس آیین کابالا توصیف شده است.

پیشنهادات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر